Gnowit: Information monitoring and alerting system

Businesses, institutions and government employ large teams of analysts to research customer satisfaction, as well as market and client trends. This essential activity costs large organizations a great deal of time and resources. The Internet is now the most important publishing platform monitored for trends and perceptions. However, the sheer size of online content makes this monitoring

Mohammad Al Azzouni and Dr. Shahzad Khan of Gnowit Inc.

very challenging. Mohammad Al Azzouni, Dr. Shahzad Khan, Fetwi Fitwi and Dana Hassoun – current members of Gnowit Inc. – help organisations target the most relevant communications on the Internet, and provide their customers with information to make their marketing more effective.

Gnowit Inc. has developed software that tracks online digital and social media. Enabling clients to specify target websites and online networks, Gnowit monitors the selected online spaces and sends a notice when a discussion concerning them takes place. They help organisations improve the efficiency of online market research by helping them understand the voice of their customers.

Currently operating as an internet-based software company, Gnowit Inc,’s goal is to have a wide range of global clients. While in OTTN’s Start-Up Garage program, Gnowit Inc. will use its funding to create a whole product, including the application of patents and trademarks. Dr. Khan notes that “As the R&D process is essentially complete, we are now focussing our attention on  building a solid brand.”

OTTN is glad to have Gnowit Inc. as a member of the Start-Up Garage program. Currently in closed Beta testing, the Gnowit Inc. team is well on its way to becoming a successful business.

Visit their website for more information.

Gnowit: système d’alerte et de surveillance de l’information

Les entreprises, institutions et agences gouvernementales engagent des grandes équipes d’analystes pour faire de la recherche sur la satisfaction de leurs clients, ainsi que sur les tendances du marché. Cependant, cette activité essentiel le coûte  chère aux organisations. Aujourd’hui, l’Internet est la plateforme de publication la plus surveillé pour s’informer sur les tendances et les perceptions des consommateurs.  Cependant, la taille du contenu en ligne rend cette surveillance très difficile. Mohammad Al Azzouni, Dr. Khan Shahzad, Fetwi Fitwi et Dana Hassoun – Les membres actuels de Gnowit Inc. – aident les organisations à cibler les communications les plus pertinentes sur l’Internet, et fournit leurs clients avec des informations stratégiques pour faire leur marketing plus efficace.

Gnowit Inc. a développé un logiciel qui permet de suivre les réseaux sociales et médias en ligne. Permettant aux clients de spécifier des sites Internet cibles, Gnowit Inc. surveille les espaces choisis et envoie un avis lorsqu’une discussion à leur sujet a lieu. Ils aident les organisations à améliorer l’efficacité des études de marché en ligne en les aidants à comprendre la voix de leurs clients.

Actuellement, Gnowit Inc. est une compagnie de logiciel basée sur l’Internet, mais leur objectif est d’avoir une grande base de clients mondiaux. Au courant du programme Start-Up Garage, Gnowit Inc. utilisera les fonds appointés par le RTTO pour créer un produit complet, y compris l’application des brevets. Dr. Khan note que «comme le processus de R & D est essentiellement terminée, nous devons maintenant concentrer notre attention sur la construction d’une marque solide. »

RTTO est heureux d’avoir Gnowit Inc. en tant que membre du programme Start-Up Garage. Actuellement en bêta-test fermé, l’équipe Gnowit Inc. est sur la bonne voie pour devenir une entreprise prospère.

Visitez leur site pour plus d’informations.

About Ottawa Technology Transfer Network
The Ottawa Technology Transfer Network (OTTN) is a collaboration among academic research institutions affiliated with the University of Ottawa and who's goal is to enhance the economic impact of research commercialization through the sharing of best practices, enhanced market knowledge, student engagement and proactive industrial interation. OTTN members include the University of Ottawa, the Ottawa Hospital Research Institutie (OHRI), the Childrens' Hospital of Eastern Ontario (CHEO) and the Unviversity of Ottawa Heart Institute (UOHI)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: