Harley Finkelstein presents “The DNA of an entrepreneur” to potential Start-Up Garage candidates

Version francophone à la suite

On Monday night, Harley Finkelstein visited the University of Ottawa to present “The DNA of an Entrepreneur”, to student entrepreneurs vying for $20,000 and entry into the 2012 Start-up Garage.

Finkelstein commented on the make-up of entrepreneurs and their success.     He also used his first hand experience as an executive at Shopify to highlight the potential behind “Software as a service” as a compelling model for delivering value to clients in the software sector today.

At the age of 27, Harley Finkelstein is well on his way to achieving his goal of making Shopify a  billion dollar company. He believes that being an entrepreneur is the best job in the world, and that there is no better time to start that job than in your twenties.  This is when individuals have the greatest freedom  to take risks, one of his key success factors in becoming an entrepreneur. The over 30 students attending could not help but find inspiration through Harley’s youthful and captivating success story built on a decade of being an entrepreneur.

Start-up Garage will be hosting another event on November 9th, 2011. Joined by Trevor Wilkins,

Turning Selling into Buying® – words, actions and insights that lead people to buy from you

shouldn’t be missed by young entrepreneurs and alike.

—–

Lundi soir dernier, Harley Finkelstein a visité l’Université d’Ottawa pour présenter  « The DNA of an Entrepreneur », une présentation visée aux entrepreneurs  étudiants en lice pour 20 000 $ et l’entrée dans le programme Start-up Garage 2012.
Finkelstein a commenté sur l’identité de l’entrepreneur et de certains facteurs contribuant à leur réussite. Il a également utilisé son expérience personnelle, en tant que membre exécutif de Shopify, pour mettre en évidence le potentiel derrière les « logiciels comme service », un modèle convaincant pour offrir de la valeur aux clients dans le secteur des logiciels aujourd’hui.
A l’âge de 27 ans, Harley Finkelstein est bien équipé pour atteindre son objectif pour faire de Shopify une entreprise valant des milliards de dollars. Il croit qu’être entrepreneur est le plus beau métier du monde, et que le meilleur moment pour s’y lancer est durant ses vingtaines. C’est un moment ou les individus ont la plus grande liberté de prendre des risques, l’un de ses facteurs clés pour avoir du succès comme entrepreneur. Les 30 étudiants qui ont fréquenté la session d’information n’ont pas pu s’empêcher d’être inspirés par l’histoire de Harley. Son caractère jeune et passionné lui a bien servi.

Start-up Garage sera l’hôte d’un autre évènement le 9 novembre 2011. Présenté par Trevor Wilkins sera une présentation intitulé Turning Selling into Buying® – words, actions and insights that lead people to buy from you. Les étudiants (e)s intéressés à l’entreprenariat ne devraient pas manquer cette session.

About Ottawa Technology Transfer Network
The Ottawa Technology Transfer Network (OTTN) is a collaboration among academic research institutions affiliated with the University of Ottawa and who's goal is to enhance the economic impact of research commercialization through the sharing of best practices, enhanced market knowledge, student engagement and proactive industrial interation. OTTN members include the University of Ottawa, the Ottawa Hospital Research Institutie (OHRI), the Childrens' Hospital of Eastern Ontario (CHEO) and the Unviversity of Ottawa Heart Institute (UOHI)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: